Week 8 - Reisverslag uit Best, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Best, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

31 Januari 2014 | Nederland, Best

Het weekend begon en ik moest naar de kapster. Ik had daar een dealtje gesloten, ik mag 'reclame' maken voor mijn taartenverkoop in de kapsalon. Super fijn en ik hoop dat het gaat werken!

Zondag had ik weer heel het huis schoongemaakt, gaat goed!

Op maandag had ik een vergadering met een begeleidster van het Peru-project over de valentijnsactie. Toen was er nog veel onduidelijk en moesten we afwachten tot de dinsdag... zo meer.
Ook kwam na school een andere leerling uit de Peru-groep naar mij toe met een nieuw idee voor een actie. Ik was erg enthousiast over het idee en we gaan het uitwerken.

Dinsdag na school had ik een vergadering met de leerlingenraad over de mogelijke samenwerking voor de valentijnsactie. Dit verliep erg goed en nu konden we weer verder. Ik was even langs de bloemenwinkel geweest en had het op een dealtje kunnen gooien.
Ook kwamen opa en oma langs. Dit was super gezellig en ik heb ook wat geld kunnen ophalen. We hadden samen mijn kranten gedaan en nog folders bij de kapster afgeleverd.

Donderdag moest ik al beginnen met het maken van een taart voor vrijdag. Dat komt omdat ik vrijdag en zaterdag in totaal drie taarten moest maken en afleveren. Één had ik dus al op donderdag gemaakt zodat ik genoeg tijd later zou hebben.
'S avonds kwam er nog iemand langs met tassen vol flessen! Gaat goed met die flessen, maar kan altijd beter ;).

Vrijdag maakte ik de taart af door hem te versieren en af te leveren. Hierbij had ik hulp gekregen van een vriendin, wat het extra leuk maakte.
Ondertussen moest ik nog iets heel anders maar erg leuks doen! Ik was namelijk gevraagd om een geheim agent te spelen. Kennissen van ons hadden namelijk een kinderfeestje waarbij ze een geheim agent nodig hadden die 'nieuw bewijs' zou geven en wat aan zou nemen. Nou dit was een kleine klus maar wel super leuk! Ik kreeg er zelfs nog een kleine vergoeding voor, dit ging natuurlijk meteen naar Peru.
'S avonds had ik nog een taart gebakken die ik toen vervroegd kon gaan afleveren. Weer een tevreden klant!
Daarna ging ik met mam nog even naar de winkels om nog wat ingrediënten voor andere taarten te halen, maar ook versieringen en een map om alles van Peru even goed te ordenen.
Toen ik terug kwam had ik snel nóg een taart gebakken. Deze moet zaterdag worden afgeleverd.

Veel gedaan dus deze week, nu weer naar de volgende...

  • 05 Februari 2014 - 09:09

    Jakob En Yvonne:

    Hoi Rick, wat een super leuke actie heb je ervan gemaakt!
    Heel veel succes!


  • 05 Februari 2014 - 14:04

    Rick Wassenaar:

    Dank jullie wel Jakob en Yvonne!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Best

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 24173

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: