Week 15 - Reisverslag uit Best, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Best, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

21 Maart 2014 | Nederland, Best

Het weekend begon en ik wist meteen dat dit een erg leuke week zou worden!

Het begon zaterdag met het maken van een appeltaart. Deze bestelling had ik binnen gekregen van de schoonheidssalon waar ik 'reclame' maak.
Terwijl ik nog bezig was met deze taart werd aan mij gevraagd of ik een auto in de straat kon komen schoonmaken. Dit ging ik dus direct doen. Ik was hier wel wat langer mee bezig dan normaal gesproken, maar dat komt omdat ik de auto totaal van binnen en buiten schoon moest maken. Dus meer tijd verloren maar wel extra geld opgehaald.
Toen nog even de (bedank) taart afleveren bij de klant. Deze vond hem super leuk en wilde volgende taarten ook wel bij mij bestellen!
'S avonds begon ik al met het bakken van 2 chocolade taarten omdat ik een grote bestelling had. Ik moest namelijk een abrahamtaart maken!

Zondag ging ik verder met het versieren van deze abrahamtaart. Ik vind zelf dat hij erg leuk is geworden! Na wat gedoe over adres en telefoonnummers konden mijn vader en moeder toch de taart 's middags nog afleveren (ik kon niet omdat ik nog te veel huiswerk had).

Dan gaan we even naar woensdag. Een tijdje geleden was ik gevraagd om op het Peru-diner te presenteren. Vandaag kwam een meisje uit de Peru-groep even langs, omdat zij wel met mij wilde presenteren. We gingen die middag alvast het voor- en nawoord bedenken zodat we die een beetje konden leren. We wisten dat niet alles zou kloppen maar we hadden in ieder geval een begin!

Toen was het donderdag, een grote dag! Deze dag zou de eerste grote actie met heel de Peru-groep plaatsvinden. Alle leerlingen die in de Peru-groep zitten moesten (proberen) te regelen dat ze na het 6e (14:05)konden gaan helpen met de voorbereidingen voor het diner. Ik had van mijn lerares toestemming gekregen om te gaan helpen. Voordat ik ging helpen ging ik eerst nog even snel naar huis om me een beetje op te frissen (we hadden gym gehad), tassen te 'dumpen' en me om te kleden. Toen weer op school aangekomen ging ik eerst in de keuken helpen. Er moesten uien gesneden worden, appels en aardappels geschild worden etc. Toen iedereen bezig was maar ik even niets te doen had kwamen er kratten vol met borden aan. Die moesten allemaal schoongemaakt worden, dus dat wilde ik wel doen. In de lerarenkamer bij ons op school hadden ze eens soort van mini vaatwasser die binnen korte tijd veel borden kon schoonmaken. Eerst kreeg ik nog hulp van de conciërge, maar daarna kwamen er ook leerlingen uit de Peru-groep zelf helpen. Toen dit bijna klaar was ging ik met mijn medepresentatrice en een leerling die dit diner had georganiseerd, naar een computer om onze tekst aan te passen. Hier zijn we toen een tijdje mee bezig geweest, maar uiteindelijk was het een leuke tekst geworden. De tijd daarna heb ik heel veel kleine klusjes gedaan, maar natuurlijk ook mijn tekst een beetje zitten leren. Dit ging erg goed en ik was er klaar voor!
Eerst gingen we met heel de groep nog even snel een salade of boterhammen eten terwijl de laatste afspraken gemaakt werden. Ondertussen kwamen er een aantal gasten aan. Dus toen iedereen snel naar zijn of haar plek. Er waren mensen die de jassen aannamen en mensen die de gasten naar hun plek leidden. Maar voor mij even niet, ik stond met knikkende knieën te wachten op het moment dat ik op moest! Samen met mijn medepresentatrice telden we de tijd af, de zaal liep vol en de obers waren al druk bezig met alle drankjes te bezorgen. Rond 18:30 moest ik op. Het ging allemaal wel goed, maar o wat had ik een spanning! Toen het voorwoord gedaan was moesten wij snel gaan helpen bij de keuken want de soep moest opgediend worden. Ik ging helpen met de soep op de karretjes zetten en de soepkommen schoon houden. Het was nog een hele opgaven om de soep netjes bij de zaal te krijgen omdat de keuken niet naast ze zaal ofzo zit maar aan de andere kant van de aula. Dit verliep uiteindelijk vlekkeloos, nouja vlekkeloos, mijn shirt had toch wel wat vlekken! Rond 19:00 was het eerste optreden van de avond. Een meisje uit de Peru-groep, en uit mijn klas, ging zingen en keyboard spelen. Of het mooi was? Uiteraard! Of ik er zelf veel van heb kunnen horen? Niet heel erg veel, ik was meer bezig in de keuken en de soep naar de zaal brengen. Tijdens de rest van de avond bleven zang-, gitaar-, en panfluittalenten het publiek vermaken. Ik of mijn medepresentatrice kondigde telkens de artiesten aan. Midden op de avond was er ook nog een loterij waar veel mensen leuke prijzen hebben gewonnen!
Na de soep moesten de hoofdgerechten geserveerd worden. Hier gingen wel wat dingen mee mis. Het was namelijk zo dat we te weinig eten bleken te hebben. Dit moesten we dus snel bijmaken, maar daardoor kregen sommige mensen hun eten wat later. Gelukkig was dit niet rampzalig en hebben we het op kunnen lossen.
Aan het einde van de avond moest dan nog het toetje gedaan worden, maar dit ging wel helemaal vlekkeloos ;).
Wanneer iedereen het toetje op had en aan de koffie was begonnen, deden ik en mijn medepresentatrice nog het nawoord en toen zat onze taak erop. Daarna gingen langzamerhand de mensen weg. Ik ging eerst bij de bar kijken of ik kon helpen. Ik deed wat afwas en ging toen naar de keuken om daar op te ruimen. Toen alles schoon was en opgeruimd ging iedereen naar huis. Maar omdat het hek van de fietsenrekken dicht was, moesten we door school. Dus... we gingen fietsend door de school!!! Sommige dingen kan je misschien maar 1 keer in je leven doen hè! We hebben een erg mooi bedrag opgehaald en het was ene super leuke en gezellige avond!

En toen was het eindelijk vrijdag. Ik ging ’s middags nog een taart maken die mijn moeder besteld had voor haar verjaardag.
'S avonds moest ik nog even oppassen bij een paar deuren verder, maar dat was dan wel het aller laatste voor deze week!

Dus een heel drukke week! Volgende week is het proefwerkweek dus dan zal het voor het Peru-project wat rustiger zijn. Maar ik ga natuurlijk gewoon proberen zoveel mogelijk te verdienen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Best

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 23977

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: