Week 35 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 35 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 35

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 Augustus 2014 | Nederland, Naastenbest

Aan het begin van deze week werd ik gebeld door een meneer. Ik was al vaker bij hem langs geweest, een keer om zijn huis schoon te maken en paar keer voor zijn tuin. Nu wilde hij graag de voortuin veranderen. Dus dat was mijn bezigheid! Zaterdag middag ging ik er heen om de oude tuin voor een deel eruit te halen en de nieuwe te maken. Het was fijn dat ik hulp kreeg van de broer van de opdrachtgever! Uiteindelijk zijn we toch ongeveer vijf uur bezig geweest, maar toen waren we allemaal wel tevreden! Lekker vies geworden, lekker buiten geweest en lekker verdient!
Ondertussen was mijn zusje de straat in gegaan om mijn flessen voor mij op te halen wat ik erg lief vond. Het waren er niet super veel maar elk klein beetje helpt!
'S avonds ook nog bij de plus gewerkt dus was een goed begin van de week!

Zondag wilde ik iets doen op te proberen sponsoren voor het voetbaltoernooi van mijn groepje te krijgen. Dus ik ging zoeken wat de sponsoren van Best Vooruit waren en heb degene waarvan ik dacht dat ze ons wel zouden kunnen helpen, een mail gestuurd. Nu hopen dat er bedrijven zijn die bereid zijn ons te helpen!!!

Maandag avond moest ik met mijn Peru-groepje naar een dorp in de buurt van Tilburg om te praten en overleggen met een meneer die ons wel zou willen sponsoren. Het gesprek verliep makkelijk en de meneer was super aardig. Hij had van alles voor ons wat we mogen gebruiken! We hebben een springkussen, popcornmachine, tenten, hangtafels en nog meer!!! Hij heeft namelijk een eigen bedrijfje en wilde zijn spullen wel aan ons uitlenen voor het goede doel (www.janverhuurtalles.nl). Ik was erg blij dat deze meneer ons zo goed wilde helpen!

Dinsdag kwam een gezin terug van vakantie waarvan ik op het huis, vissen en konijn had gelet en verzorgd! Ik kreeg een vergoeding voor mijn werk en dat was natuurlijk voor Peru!

Woensdag kwamen ook onze buren weer terug waarvan ik ook op het huis had gepast! Hier had ik alleen jammer genoeg nog niks van gehoord, maar de moeder komt later terug dus ik wacht gewoon geduldig af!

Donderdag kreeg ik van twee bedrijven een reactie op mijn sponsorverzoek. Jammer genoeg zat het bij het ene bedrijf niet in het budget. Het andere bedrijf liet weten dat ze graag een gesprek met mij en mijn groepje wilde om erover te vergaderen! Dus dat is fijn om te horen!

Vrijdag ging ik nog een auto van binnen schoonmaken bij iemand uit de straat.
'S avonds nog werken bij de Plus maar toen zat de week er wel weer op!

Het was een goede week! Ik heb goed verdient en ben tevreden. Nu nog even doorgaan voordat school weer begint... :$

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 24173

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: