Week 51 & 52 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 51 & 52 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 51 & 52

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

12 December 2014 | Nederland, Naastenbest

Om te beginnen ben ik vorige week vergeten mijn blog te schrijven, SORRY, vandaar dat deze voor twee weken geldt.

Ik heb jammer genoeg geen foto's gekregen van de lesmarathon dus kan ik die niet toevoegen. Wel heb ik een 'preview' filmpje van de lesmarathon die u kunt zien via de volgende site: https://www.youtube.com/watch?v=CP4_jOOFxkY
Als ik binnenkort foto's van de lesmarathon krijg zal ik deze natuurlijk nog toevoegen.

Natuurlijk was het in deze twee weken ook nog Sinterklaas. Met het gezin hadden we lootjes getrokken om surprises te maken. Mijn moeder had mij getrokken en ze had een ontzettend leuke surprise gemaakt die gekoppeld was aan mijn Peru-project. (Foto's kunt u zien in de bijlage) Ik zal uitleggen wat mijn moeder allemaal voor mij had gemaakt... Ik kreeg een '6 gangen diner' en bordje voor bordje zou ik een briefje en soms een cadeautje vinden. De 'gerechten' bestonden uit insectensla, koeienoogballensoep, alpacadrol, cavia etc. Super leuk gemaakt, dat sowieso. De cadeautjes die ik kreeg waren ook gericht op Peru. Ik kreeg namelijk medicijnen voor de reis en om ziektes die veel voorkomen tijdens deze reis zo veel mogelijk te voorkomen of verhelpen. Daarnaast kreeg ik een engels reisboekje van Peru (Engels zodat ik dit kan verbeteren). Super handig en dus ook nog goed voor mij!

Later die week kreeg ik van mijn vader een appje dat ik van Eric Pang T-shirts had gekregen. Waarschrijnlijk weet een groot deel van de lezers niet wie Eric Pang is, dus vertel ik het even. Eric Pang is dé badmintonner van Nederland. Mijn zusje heeft training van zijn vader en zo was ik eerder al met hem in contact gekomen. Toen konden we niks regelen voor mijn Peru-project, maar nu heb ik toch van hem wat gehad. Om precies te zijn heb 7 t'-shirts van hem gehad, die hij zelf aan heeft gehad tijdens belangrijk toernooien, om te verkopen, maar omdat mijn zusje al zoveel voor mijn Peru-project heeft gedaan vond ik het eerlijk om haar zelf ook een shirt te geven. De rest ga ik dus verkopen en hopelijk haal ik er een mooi bedrag mee op!

Tussendoor moest ik het 3e termijn betalen. Dit was de €500,- die direct naar het goede doel gaat. Dus in totaal heb ik op dit moment €2000,- al overgemaakt voor het Peru-project. We zijn nu echt ver op weg en ik krijg er steeds meer zin in!

Toen heb ik ook nog een nieuwe opdracht gekregen. Ik ben al een paar keer bij mensen in de tuin gaan werken en ze hadden weer een klus voor me. Er moet een geul van 20 meter lang en van meer dan een halve meter diep gegraven worden. Omdat dit wat veel werk is in mijn eentje heb ik hulp gevraagd aan de mensen van de Peru-groep. Wie als eerste zou reageren zou me mogen helpen. Een jongen die eerst ook bij mij in het groepje van het voetbaltoernooi zat mag mij nu mee gaan helpen. Ik denk dat het best zwaar wordt maar ben er klaar voor!

Als aller laatste hadden we nog een korte vergadering met de Peru-groep. Hierin werden we even op de neus gewezen dat een groot deel van de groep zich niet aan bepaalde deadlines had gehouden. Ze hadden niet, te laat of naar de verkeerde begeleider de gegevens van hun paspoort gestuurd. Hier waren ze niet zo blij mee, maar gelukkig, waar ze allemaal kritiek op hadden, had ik allemaal optijd gedaan! En dat houd in dat nu de tickets naar Peru besteld zijn!!! Spannend!
Daarnaast kregen we weer kaartjes die we moeten gaan verkopen voor een nieuw Buffel diner. Deze zal op 19 januari plaatsvinden, dus als u geïntresseerd bent in een heeriljk 3-gangen diner voor het goede doel, mail mij dan via rick.wassenaar@heerbeeck.nl


Dus redelijk wat gedaan, maar wel erg dat ik mijn blog vorige week ben vergeten! Mijn excuses! Volgende week zal er weer gewoon een blog zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 23982

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: