Week 53 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 53 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 53

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 December 2014 | Nederland, Naastenbest

Vorige week had ik een opdracht gekregen. Ik moest in iemands tuin een geul gaan graven en daar begon ik maandag mee. Samen met een andere peru-ganger ging ik snel na school naar het huis van de opdrachtgevers. Daar werkte we hard aan de lange geul. Het was erg zwaar werk maar opzich niet erg om te doen. Het was lastig om de kables, die we moesten leggen, via binnen naar buiten konden krijgen. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik erg lang boven een gat gehangen en moeten ploeteren om het voor elkaar te krijgen (zie foto). Uiteindelijk lukte het en gingen we verder, jammer genoeg was het te veel werk om in één middag te doen. Ik zou dus later in de week nog terug komen.

Toen ik terug kwam, met een andere Peru-ganger, was er al een deel verder gemaakt. We hoefden alleen nog maar door de tuin. Niet dat dit weinig of makkelijk was, maar het zou in ieder geval sneller gaan dan onder de stenen recht tegen het huis aan. We werkten hard en kregen het bijna helemaal af. We hoefden nog maar een heel klein stukje maar dat zou de opdrachtgever zelf afmaken.
Ik zou doormailen hoeveel uur iedereen had gewerkt, zodat zij konden kijken hoeveel geld wij voor de opdracht kregen. Ik zou dan later het geld verdelen.

Naast deze grote opdracht kreeg ik ook de vraag of ik in de komende kerstvakantie een paar auto's kan gaan wassen. Natuurlijk ga ik dat doen en ik was blij dat ik weer wat auto's kan gaan wassen!

Ten slotte was er op school een lootjesverkoop. Je kon lootjes krijgen door eten voor de voedselbank te geven of geld te betalen. Het geld was voor het Peru-project en het eten natuurlijk voor de voedselbank. Ik weet nog niet hoeveel dit opgebracht heeft, maar ik hoop natuurlijk dat het een grote opbrengst is (dit geld is niet voor mij zelf, dit is het geld dat wij aan de goede doelen gaan geven).

Volgende week heb ik vakantie. Ik wil er ook echt een vakantie van maken maar ook klusjes zoals die auto's wassen gaan doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 23978

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: