Week 56 & 57 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 56 & 57 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 56 & 57

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 Januari 2015 | Nederland, Naastenbest

Ja hoor... Ik heb het weer geflikt... Vorige week mijn blog vergeten te schrijven... SORRY!!! Ik pak deze twee weken weer gewoon samen om het te compenseren.

Het begon dat ik weer ging werken bij de Plus. In de vakantie hoefde ik niet te werken, dat was wel even lekker, maar nu kon ik dus weer lekker aan de bak! Tenminste de eerste week na de vakantie werkte ik maar één dag omdat de andere dag ik een klassenuitje had (,welke overigens kei leuk en lekker was. We waren namelijk naar Onze Wereld geweest een restaurant hier, redelijk, in de buurt).

Wat ik erg leuk vond, waren de reacties op mijn vorige blog. Hierin had ik natuurlijk verteld dat ik het geld voor de Peru reis en het goede doel bij elkaar had gespaard. Ik kreeg erg veel complimenten wat natuurlijk altijd leuk is. Maar daarnaast kwamen er ook mensen naar me toe waar ik vaker had gewerkt en die kwamen zeggen dat ze het erg goed vinden, maar dat als ze nog klusjes hadden ze me nog steeds wilde 'inhuren', omdat ze zo tevreden waren over het resultaat. Nu kijk ik al weer uit naar het volgende ploeteren voor werk ;).

Ik heb mijn flessen opgehaald bij alle mensen die ze voor mij spaarden, om de laatste flessen op te halen en ze hééééé'l erg te bedanken voor hun medewerking. Zelfs deze keer voordat ik ze eigenlijk zou moeten ophalen, waren het erg veel flessen. Alvast een bedrag die ik kan gebruiken voor de vaccinaties of uitrusting!

Op zaterdagavond moest ik nog oppassen. Altijd leuk om te doen. Lekker met de boys een rustig leuk avondje maken en als ze in bed liggen nog wat huiswerk doen... Helemaal niet erg om zo geld te verdienen! Haha

Ik had ook nog kaartjes voor het laatste Buffeldiner die ik moest verkopen. Ik wilde op verschillende manieren proberen deze kwijt te raken aan mensen. Dus ik nam contact op met de plaatsvervangend directeur van mijn school. Ik voeg of hij me kon helpen en zo heeft hij ervoor gezorgd dat elke docent van mijn school van het Buffeldiner afwist. En natuurlijk dat ze kaartjes bij mij konden kopen! Toen was het afwachten of er reacties op zouden komen. Maar voordat ik er iets van terug gehoord had, had ik een verjaardag van mijn buurjongetje. Ik dacht van stel dat er niemand reageert... Dan moet ik proberen nu kaartjes te verkopen. Dus ik mengde me onder de ouders en begon het erover te hebben. Mijn buren zelf besloten snel dat ze wilde gaan (2 kaartjes!), daarnaast waren er vrienden van hun die ook misschien wilde gaan. Zij zouden dit eerst nog even thuis uitzoeken. De dag erna kreeg ik te horen dat zij jammer genoeg niet gingen. Maar diezelfde dag kwam er op school een docente van mij naar me toe dat zij samen met twee andere docenten graag naar het Buffel diner zouden willen. Ik snel nog een kaartje regelen want ik had er thuis nog maar twee over, maar wel 5 kaartjes verkocht! Toen ik het geld voor de kaartjes van mijn docente kreeg zei ze dat er nog iemand was die wilde komen. Ik nam dus snel met diegene contact op en regelde nog een kaartje. Dit liep goed! Ik had 6 kaartjes verkocht... Ik was blij!

Tenslotte wilde ik nog even contact zoeken met de UU. Er komt namelijjk een proefwerkweek aan en daarna wil ik hard werken aan mijn profielwerkstuk. Ik had gekeken op het forum van de UU waar ik al een tijd geleden een advertentie had geplaatst, maar jammer genoeg had ik geen antwoord. Ik ging op de site van de UU een beetje rondsnuffelen en vond dat ik met mensen van de UU kon chatten. Het duurde even voordat er een plek vrij was maar het lukte me in contact te komen. Ik heb toen mijn verhaal gedaan en gevraagd wie mij verder zou kunnen helpen. Er werd een e-mail adres naar mij gestuurd waarnaar ik een mailtje moest sturen met mijn verhaal. Dit had ik gedaan en al snel had ik daarop een reactie. Hierin had deze mevrouw van de UU nog wat vragen die ik beantwoordde. Verder heb ik nog geen reactie ontvangen dus hoop deze snel te krijgen.

Dus dit waren mijn afgelopen twee weken! Best wel wat gedaan... Aankomende anderhalve week heb ik een proefwerkweek dus dan zal ik minder aan Peru kunnen doen. Natuurlijk komt er wel gewoon weer een blog volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 24175

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: