Week 46 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 46 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 46

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

31 Oktober 2014 | Nederland, Naastenbest

Deze week heb ik meteen wat rustiger aan gedaan. Niet dat ik heel veel rust had (de proefwerkweek begon vrijdag) maar in het algemeen heb ik voor Peru deze week minder gedaan.

Wel moest ik met iets leuks helpen. Er was namelijk weer een Buffeldiner, waarbij ik moest gaan helpen. Zelf had ik 10 kaartjes aan bekenden voor deze avond verkocht, dus was het leuk om ze te zien genieten. We waren met 8 mensen van de Peru-groep die deze avond het personeel van de Buffel zouden vervangen. Ik moest, samen met een andere Peru-ganger, als barman dienen. Daarnaast zou ik moeten helpen met het bedienen als het rustig was bij de bar maar druk bij de keuken.
We moesten 1,5 uur voordat het eten begon aanwezig zijn. We kregen in deze tijd alle uitleg die noodzakelijk was om te weten. Al snel was afgesproken dat ik vooral de wijn zou inschenken en de andere jongen het bier en de frisdranken (zo nodig hielpen we elkaar natuurlijk).
Het was best druk toen iedereen aanwezig was. Aan het begin was het erg druk om iedereen van een drankje te voorzien maar het was te doen. Bij het opdienen van de gerechten ging ik meestal even helpen en voor de rest had ik vooral achter de bar gediend.
Toen iedereen naar huis was moest natuurlijk alles nog schoongemaakt worden. Ik ging naar de keuken om daar te helpen met de afwas. Het was nog best wel een karwei om alles goed en snel schoon te krijgen. Toen dit toch allemaal was gelukt kregen we nog wat te drinken en daarna mocht ik naar huis na een geslaagde avond.

Er was ook nog een algemene vergadering over het Peru-project voor ouders en leerlingen. Ik was zelf niet aanwezig, maar mijn vader én moeder waren er om mij te vervangen. Wat ik gehoord heb was dat het eerst lang over geldzaken gegaan was en daarna de 'leukere' onderwerpen. Ze hadden namelijk de reis doorgenomen die we zouden gaan maken, de paklijst doorgegeven, maar ook werd een groot deel van de vergadering besteed met informatie over het PWS (profielwerkstuk).
Het profielwerkstuk ga ik even apart op in. Normaal gesproken maar je deze in 6VWO, maar omdat wij naar Peru gaan kunnen wij deze met ons project koppelen en moeten wij hem nu al gaan maken.
Tijdens de vergadering kregen we een aantal deadlines voor dit PWS, zoals het doorgeven van je onderwerp, hoofdvraag, deelvragen etc. Ik heb er eigenlijk al wel zin in om eraan te gaan werken (nu nog wel), maar dit zal nog even op zich moeten wachten...

...,want aankomende week is mijn proefwerkweek in volle gang. Deze week is super belangrijk. Ik móét goede punten halen, anders zou er zelfs de kans bestaan dat mijn punten te slecht zijn om naar Peru te mogen en wordt heel mijn project afgeblazen. Ik wil dit natuurlijk koste wat het kost vermijden en daarom zal ik aankomende week ook niet veel voor Peru gaan doen. Hoewel goede cijfers (proberen) te halen is nu ook van groot belang voor het project.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 24340

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: