Week 60 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 60 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 60

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

06 Februari 2015 | Nederland, Naastenbest

Om te beginnen! We kregen groot nieuws! Heel groot nieuws! Iedereen van de Peru groep kreeg van de week een mail van onze begeleiders, dat door de ongunstige eurokoers we meer geld moeten neerleggen voor de reis. En niet een klein beetje... 150,- euro maar liefs! Ik vind dit wel erg veel en was daardoor ook erg verbaasd dat dit in de laatste maanden nog moet. Ik had de eurokoers ook niet gevolgd dus kwam dit totaal uit het niets voor mij. Maar gelukkig was ik slim geweest. Toen ik het geld voor de reis en het goede doel bij elkaar had gespaard was ik door gaan sparen om verdere kosten voor materialen enz te kunnen bekostigen. Hiermee kan ik gelukkig de extra 150,- euro dekken. Ik heb alleen van anderen gehoord dat ze hierdoor meer in de problemen komen. Een aantal loopt niet op schema met het ophalen van het geld en ik hoorde ook al dat een meisje die klaar was net een nieuwe mobiel had gekocht dus dat zij ook nu even krap zit met het geld. Ik vind het daarom wel sneu voor hun.

Voor de rest heb ik deze week weer flink wat tijd besteed aan mijn profielwerkstuk. Veel informatie gezocht, waaronder een formule. Nu klinkt het misschien wel een beetje stom dat ik blij ben met het vinden van een formule, maar ik wil het liefst niet dingen aflezen van tabellen die ik op internet heb gevonden. Ik wil het zelf kunnen uitrekenen. Maar daarvoor moet ik natuurlijk wel zeker weten dat het een goede formule is. Daarvoor heb ik mijn natuurkunde docente geraadpleegd en zij heeft mij vertelt dat de formule, die ik had omgeschreven zodat ik hem goed kan gebruiken, klopt. Dus ik was erg blij dit te horen, nu kan ik zelf mijn resultaten uitrekenen.
Daarnaast heb ik natuurlijk het gesprek met mijn begeleidster gehad! Dit verliep gelukkig goed en soepel. Ik mag lekker zelf beslissen welke hoofdvraag en deelvragen etc bedenken en gebruiken. Hier ben ik wel blij mee, ik ga er nog wel goed over nadenken. Maar uiteindelijk zal ik toch iets moeten en gaan onderzoeken wat mij het meeste boeit.

Ten slotte moest ik na het gesprek met mijn begeleidster nog helpen met het opzetten van een disco. Ik moest allemaal ballonnen aan elkaar knopen zodat er lange slingers van ballonnen kwamen te hangen. 's Avonds was er namelijk een actie van een ander groepje. Er was een disco georganiseerd voor de groepen 7, 8 en het 1e. Het bleek een mooie geslaagde actie geweest te zijn. Jammer genoeg kon ik zelf niet bij de disco zijn, omdat ik moest werken. Maar het is goed te horen dat alles goed verlopen is!

Lekker veel gedaan dus deze week. Jammer van het slechte nieuws, ik had het liever anders gehoord, maar goed. Ik red het wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 24221

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: