Week 62 & 63 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 62 & 63 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 62 & 63

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

27 Februari 2015 | Nederland, Naastenbest

Pffff ik blijf het doen he... Vorige week weer vergeten mijn blog te schrijven, maar goed dan heb ik deze keer ook veel te vertellen!

Ik moest op het begin natuurlijk eerst even carnaval "afvieren". Dat hoort nou eenmaal als je in Brabant woont (vind ik) ;). Maar na een super leuk carnaval moest er natuurlijk weer voor Peru gewerkt worden. Niet zo zeer meer om geld te verdienen, meer geld uitgeven...

Het is namelijk zo dat mijn moeder een aantal acties had gezien van kleren die misschien wel handig waren voor in Peru. Toen heb ik snel mijn slag geslagen! Ik heb een fleece vest gekocht, een broek die snel droogt een paar schoenen en een lampje om mee te nemen. Niet duur, maar dat is juist super fijn! Nu moest ik die spullen wel allemaal kwijt en een beetje bij elkaar houden. Gelukkig kwam de oplossing daarvoor snel. Mijn moeder was namelijk langs de buren geweest om te vragen of zij nog een goede rugzak hadden, die ik zou mogen lenen. En die hadden ze!!! Er zat alleen geen beschrijving o.i.d. bij over hoeveel de inhoud was, maar hij leek me groot genoeg als ik naar soortgelijke rugzakken ging zoeken op internet. Dus ik dacht, mooi, dan stop ik al mijn grote spullen voor Peru in die tas. Heb ik alles bij elkaar en kan ik niks kwijtraken! Ook hadden de buren nog een extra zak die je voor de veiligheid om je rugzak kan doen, maar die moesten ze eerst nog even gaan zoeken.

Ook mocht ik nog een keertje oppassen. Bij nieuwe mensen deze keer. Ik kende ze wel al lang (ook van het feest waar ik ober moest zijn), maar ik had er nog nooit opgepast. En wat bleek?... Het was een makkie! En waarom wat het zo'n makkie? Dat lieve meisje waar ik op moest passen was zo netjes dat ze zelfs zelf zei: "Het is tijd om naar bed te gaan, dus loop je even mee?" Nou volgens mij kan je het als oppasser niet makkelijker hebben, dan wanneer je oppaskindje niet zeurt over de tijd, maar zelf zegt dat ze moet gaan slapen! Daarna kon ik nog mooi even een film kijken en aan mijn profielwerkstuk werken. Toen de ouders terug kwamen kreeg ik ook nog eens goed uitbetaald, ofwel een top avond gehad!

Natuurlijk heb ik ook veel aan mijn profielwerkstuk gedaan. Aangezien er in maart een aantal deadlines komen én ik in maart voor de eerste keer mijn proefjes uit moet voeren bij mijn proefpersonen, is het belangrijk dat deze al af zijn. Ik heb nu al de eerste opzet van Hoofdstuk 1 én de uitleg over mijn proefjes klaar (deze moeten rond midden maart voor de eerste keer op 'controle' worden opgestuurd naar de begeleidster). Ook heb ik al een deel van Hoofdstuk 2 maar deze hoeft dus nog niet ingeleverd te worden. Ik ben wel blij dat ik nu goed op weg ben!

Ook ben ik op het einde nog naar de radio geweest!!! Iemand anders uit de Peru-groep had dit geregeld en ik wilde natuurlijk graag mee! Dus ik ben op een avond samen met 2 andere Peru-gangers en onze begeleidster drie kwartier lang (met muziek tussendoor natuurlijk) live op de radio geweest bij Omroep Best! Natuurlijk is dit niet de grootste radiozender, maar ik vond het toch kei leuk om te doen! Mocht u het willen horen... zondag middag van 13:00 - 14:00 is de herhaling van het interview op Omroep Best!

Kortom... Stom dat ik mijn blog weer vergeten was. Wel leuk dat ik veel te vertellen had!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 24203

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: