Week 68 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 68 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 68

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

03 April 2015 | Nederland, Naastenbest

Zoals u misschien in mijn vorige blog heeft gelezen had ik meteen in het weekend iets te doen. Ik had geregeld dat ik bij het badmintontoernooi van mijn zusjes club, t-shirts van de beste badmintonner van Nederland mocht gaan verkopen. Maar natuurlijk moet je het een beetje leuk aankleden en iets bedenken hoe ik het ga verkopen. Een beetje leuk aankleden lukte wel. Ik had mijn spandoek weer tevoorschijn gehaald, daarnaast kwam mijn moeder met een goed idee. Mijn vader had nog iets waar we iets aan konden maken zodat we nog meer de aandacht zouden trekken. Ik moet zeggen het maken hiervan ging niet zoals gepland (sorry mam!!!), maar uiteindelijk hadden wel wel iets om nog meer de aandacht te trekken (zie foto's)!
Het verkopen leek eerst even lastig te worden, want ik kon er niet heel de dag bij blijven aangezien ik moest leren voor mijn proefwerkweek. Na een laatste overleg met iemand van de club hadden we de oplossing gevonden. Ik zou een blaadje neerleggen waarop mensen hun bod konden opschrijven en bij de prijsuitreiking zou ik nog kort even 'veilingmeester' spelen. Op deze manier hoefde ik er niet heel de tijd bij te zijn maar konden wel alle mensen bieden. Dus 's ochtends vroeg (op zondag!) was ik naar de club gegaan om al mijn spullen uit te stallen. Toen dat gedaan was, mocht ik ook zelf nog even iets omroepen in de zaal. Toen kneep ik hem eerlijk gezegd wel even. En al helemaal dat toen ik begon te praten iedereen (echt iedereen!) stopte met alles en begon te luisteren, ook al waren ze met een wedstrijd bezig!!! Dat maakte het wel iets spannender maar ook wel weer een soort van eer. Uiteindelijk was het wel leuk om te doen.
Toen naar huis om te gaan leren en 's avonds dan weer terug. Eerst even naar mijn zusje kijken (die weer een paar prijzen had gepakt, ben trots op dat meisje van me!) en dan begint de prijsuitreiking. Eerst een kort openingswoordje van de directrice en dan wordt je dan naar voren geroepen. Spannend maar leuk! Eerst vertelde ik even wat ik vandaag heb gedaan en waarom, en daarna kijken of er mensen waren die de geboden bedragen wilden overbieden. Dit kwam wel een keertje voor dus dat was wel leuk voor mij haha. Ik vond het ook leuk dat er bijvoorbeeld een meneer was die overboden was, maar zijn geboden bedrag toch aan me gaf voor het goede doel! Zulke dingen zijn gewoon extra leuk. Of een andere meneer die wat extra betaalt om het goede doel te steunen! Het was een kei leuk dagje (buiten het leren om natuurlijk, maar goed dat moet gebeuren) en zelfs nog een leuk bedrag opgehaald!

Toen nog die avond aan het werk, want het was nog niet klaar. Ik had nog iets te doen. Maandag moest mijn draaiboek van het praktijkonderzoek van mijn profielwerkstuk ingeleverd worden. Hiervoor moest ik nog wat kleine dingen afmaken, gelukkig was het niet heel veel werk meer. Ik kon het dus mooi op tijd inleveren.

Daarnaast zat ik natuurlijk nog midden in mijn proefwerkweek. En ik had 1 doel om twee redenen. Mijn doel was geen onvoldoendes halen en de redenen waren ten eerste natuurlijk Peru. Ik ga veel missen als ik naar Peru ben dus moet er nu niet slecht voor gaan staan ofzo. En mijn tweede reden is, wel een "bij-redenen" noem ik het maar, dat als ik geen onvoldoendes haal in de proefwerkweek ik eindelijk mag gaan fitnessen. Want als ik uit Peru terug kom zal ik wel weer hard aan de bak moeten.
En daarnaast natuurlijk super hard aan school moeten gaan werken en mijn profielwerkstuk maken! Wordt nog een zware tijd, maar ik ga gewoon kei hard mijn best doen!

  • 07 April 2015 - 11:28

    Colette Verboven:

    Hoi rick,

    Bij deze wil ik je alvast een geweldige reis toewensen want ik denk dat op de laatste dag je overspoelt gaat worden met dit soort berichten.
    Geniet ervan met voller teugen.
    Het is je gegund!!!!

    Je hebt er super hard voor gewerkt!!!!

    Dus nogmaals fijne reis.

    Groetjes Colette, (Ook van Thomas en de rest van ons gezin)

    We gaan je reisverslag zeker volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24233

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: