Back home & dag 1 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Back home & dag 1 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Back home & dag 1

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Mei 2015 | Nederland, Naastenbest

We zijn weer in het land en aangezien ik meteen naar mijn Peru-reis op (uitrust-)vakantie in Spanje ging, kan ik nu pas wat van me laten horen.

Maar ja... De reis... Hoe moet ik het gaan verwoorden. Het is zo anders/armoedig/divers/warm/bio-divers/immens/adembenemend/prachtig... Het is alles wat je kan verzinnen. Het was zo'n ervaring om deze reis te maken. Ik heb zo veel gezien, meegemaakt en gedaan. Ik vind het serieus moeilijk te verwoorden. Gelukkig heb ik geprobeerd het tijdens de reis te verwoorden in een dagboek. Om jullie een idee te geven over hoe het was en wat ik heb gedaan zal ik de komende weken, elke week twee dagen uit mijn dagboek op mijn blog zetten met foto's erbij. Ik weet nu al dat het indruk kan maken, maar ik weet ook dat het zo moeilijk te beseffen, in te beelden en te realiseren is, dat het nooit zo zal zijn, dan dat je er zelf staat. Eigenlijk moet je de reis zelf maken om te voelen, hoe ik me deze reis gevoeld heb. Het is onbeschrijfelijk! Probeer als jullie de dagen lezen, je in te beelden hoe het is en hoe ik me gevoeld heb. Als dat gelukt is moet je dat geluksgevoel keer 10 doen en dan kom je in de richting van mijn gevoel. Om jullie te laten "oefenen" en niet in spanning te laten wachten zal ik alvast één dag op mijn blog zetten... Heel veel leesplezier en ik hoop dat jullie op deze manier de reis ook in gedachte kunnen maken want het is zo'n beleving die ik iedereen zou aanraden en gunnen!



Vrijdag, 10 April 2015
Dag 1: “Vertrek”

's Ochtends moesten we op tijd opstaan. 06:30 stond mijn wekker. Even douchen om me misschien wel voor de laatst echt schoon te maken. Toen ik klaar was, konden meteen de tassen de auto in aangezien we in de auto aten. Lekker nog wat krentenbollen en eierkoeken. De reis naar Schiphol was niet zo lang, het viel wel mee, vond ik. Ik deed met mijn zusje wat spelletjes op de IPad en vermaakte me daarnaast nog met autobingo! We kwamen ruim op tijd aan op Schiphol. We gingen met het gezin nog even wat drinken. Toevallig kon ik vanuit het restaurantje verschillende Peru-gangers aan zien komen. Om 09:20 gingen we maar naar de incheck balie waar we zouden verzamelen. Toen ik aankwam waren er al redelijk wat mensen van de Peru-groep. Na eerst wat gezellig gedaan te hebben met de Peru-gangers, moesten we onze hoofdbagage gaan inchecken. Dit verliep best soepel, ook al was het “zelfbediening”. Na het inchecken van de hoofdbagage, gingen we terug naar de ouders. Hier moesten we even wachten tot iedereen klaar was. Dan nog even een groepsfoto maken natuurlijk en toen kwam het grote afscheid. Hoeveel ik mijn ouders ook ga missen, ik moest niet huilen of iets dergelijks, aangezien ik er gewoon super veel zin in had!! Wel sneu om mam huilend achter te moeten laten, maar goed, we gingen naar de gate. Aangekomen bij gate G6, konden we onze handbagage achterlaten bij Piet en waren we nog even “vrij” voordat we zouden gaan boarden. Ik had erg veel honger, dus na m ik een broodje. Toen gingen we boarden en ging ik op mij plek zitten. Links van mij, zaten Nina en Fleur. Rechts van mij, aan de andere kant van het gangpad, zaten Anne en Thomas. Eerst keek ik een film en at ik het toch wel erg lekker eten. Ondertussen had ik veel lol meet de meiden naast me. Ik had nog even geslapen, maar heb geen idee hoe lang. Op het einde van de vlucht, kreeg ik wel last van mijn buik, maar gelukkig was ik niet de enige! Aangekomen in Lima, had ik helemaal geen last van vermoeidheid of iets dergelijks. Samen met de groep, gingen we de bagage ophalen en daarna zoeken naar onze chauffeur. Deze kwam wat later aan, want..tja.. het is Peru! Toen gingen we de bus in. Ik zat naar Lente. Samen keken we onze ogen uit naar de, voor ons, aparte stad Lima. Van krotjes, naar moderne gebouwen, alles kwam je door elkaar tegen. Redelijk snel kwamen we aan bij onze eerste overnachting. Niet zoals ik had verwacht had, maar erg leuk! Ik kreeg een kamer met Bart en Tom en legde daar snel onze spullen neer. Toen naar beneden voor soep met brood. Erg lekker, ook als was het champignonsoep. Toen nog even naar buiten om, ondanks dat het onder was, te kijken naar de Grote oceaan. Hopelijk krijgen we deze nog beter te zoen, maar ik ben er in ieder geval geweest. Toen terug en klaarmaken voor de nacht. Snel het dagverslag afmaken en dan slapen, want we moeten morgen weer vroeg op (04:15!!).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 24184

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: