Week 38 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 38 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 38

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

05 September 2014 | Nederland, Naastenbest

Zaterdag was ik naar Best Vooruit geweest. Ik wilde even overleggen met een paar mensen van het bestuur over wat hun voor mij zouden kunnen doen. Ik was een beetje verbaasd over hoeveel ze voor mij konden en wilden doen! Ze gingen zelfs vrij nemen om te zorgen dat er mensen achter de bar zullen staan tijdens het toernooi! Ook zouden hun onze posters uitprinten en ophangen, daarnaast zouden ze onze brief doorsturen naar alle spelers van Best Vooruit die in aanmerking komen voor ons toernooi. Dat was nog niet alles, want waar ik het meest blij mee was, was dat wij bij elk drankje dat verkocht wordt tijdens het toernooi €0,30 krijgen voor ons project en dus ook voor het goede doel!
Dit vrolijkte me helemaal op en kon ik dus met een goed gevoel mijn eigen wedstrijd beginnen die we ook nog wonnen.
Daarna nog even het huis schoongemaakt, wat ook niet zo erg was om te doen! Dus een topdagje!

Op zondag gingen wij naar een verjaardag (die super gezellig was!!!) en daarna door naar opa en oma. Ik vind het altijd erg leuk om weer naar opa en oma te gaan vooral omdat ze zo ver weg wonen en ik ze weinig zie. Maar nu ik met mijn project bezig ben is het nóg leuker geworden om naar ze toe te gaan, ze zijn namelijk zo lief dat ze elke keer voor mij sparen en als ik dan langskom dan krijg ik het als donatie voor mijn project!!!

Maandag ging (ook ik) een ander goed doel steunen even los van dit Peru-project, maar wel leuk om te noemen. Ik deed namelijk ook de ice bucket challenge. Natuurlijk omdat ik, ik ben moet ik het weer net wat anders aanpakken dan de andere. Dus ik had mijn zusje aan het werk gezet en samen hebben we wat leuks bedacht! Ze had namelijk alle kinderen uit de straat gevraagd of ze wilden komen om emmers water over me heen te gooien, nou ze had veel mensen kunnen regelen... meer dan ik vooraf dacht! Dus op het einde kon ik volgens mij niet meer natter zijn! Ik was doorweekt!!! Maar het was wel leuk om te doen en ook wel verfrissend!

Om de ice bucket challange helemaal goed af te sluiten doneerde ik op dinsdag geld naar de stichting ALS. Even tussendoor dus weer een goed doel geholpen!

Op woensdag was ik nog bij een mevrouw uit de staat geweest, om te zorgen dat er een stukje tekst over ons voetbaltoernooi in de Uitstraling komt (een lokaal blad). Dit moest geen probleem zijn ik hoefde alleen wat tekst door te sturen zodat zij er een leuk verhaaltje van kon maken.

Donderdag's stuurde ik de brief die wij hadden gemaakt voor de mogelijke deelnemers en onze poster naar bovengenoemde mevrouw. Zij zou het dan verder voor ons regelen! Hopelijk wordt het een leuk stukje en krijgen we veel aanmeldingen!

Vrijdag moest ik dan weer wat doen voor ons eigen voetbaltoernooi. Samen met een jongen uit mijn groepje ging ik wat scholen langs in Oirschot om daar nog posters op te hangen. Jammer genoeg hadden we geen tijd meer om naar een school in Spoordonk te gaan omdat ik moest gaan werken. Maar daar zullen we binnenkort dan maar heen moeten.

Een toch wel drukke maar erg leuke week! Op naar de volgende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 24220

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: