Week 66 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu Week 66 - Reisverslag uit Naastenbest, Nederland van Rick Wassenaar - WaarBenJij.nu

Week 66

Door: Rick Wassenaar

Blijf op de hoogte en volg Rick

20 Maart 2015 | Nederland, Naastenbest

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, deze week is er veel gebeurt en het was geweldig leuk!!!!

Het begon zondag. We gingen met de hele Peru-groep naar Amsterdam. Daar zouden we het Tropenmuseum en Artis gaan en er was nog een afsluiting door de denk tank ouders (soort hulpouders van de Peru-groep) georganiseerd.
De dag begon vroeg. Om kwart voor 8 moesten we (op zondag morgen!) op het station in Best zijn. (Bijna) iedereen was op tijd en we konden op tijd vertrekken richting Amsterdam. Zelfs de treinreis was al super gezellig dus ik kreeg er steeds meer zin in!!! Aangekomen in Amsterdam was het even zoeken naar de weg, maar gelukkig waren we op tijd in het Tropenmuseum. Daar aangekomen kregen we eerst nog wat informatie, van een van de biologen die ons ook gaat begeleiden, over de dag die komen zou en over de reis naar Peru te horen. Toen werden we 'vrij gelaten' om zelf rond te gaan neuzen in het museum. Ik liep met een paar mensen snel naar het Zuid-Amerikaanse deel. Daar hebben we goed rondgekeken en daarna natuurlijk ook nog even bij de rest van het museum gekeken.
Toen iedereen weer aanwezig was vertrokken we naar Artis. Om al een beetje in aanraking te komen met regenwoud, konden we hier een beetje voelen hoe het is. In Artis zijn op sommige plekken leefgebieden van de dieren nagemaakt. Dus als grote groep gingen we daarheen. Het was daar best wel wat warmer en vochtiger, dus was het leuk om een voorproefje te voelen. Ook al denk ik dat dit nog niet te vergelijken is met het echte regenwoud! Toch was het kei leuk! Daarna mochten wij zelfs nog een tijdje zelf rondlopen in Artis. Ik heb me super vermaakt!!!
En nee, toen was het nog niet klaar! Nee er was nog meer! Eerst met de trein weer terug naar Best. In Best aangekomen, ging ik met een andere meid van de Peru-groep in de auto van een begeleider naar een school in Best. Hier kwamen wij als eerste aan. Alle leden van de denk tank ouders waren daar om op ons te wachten. We kregen eerst een speciaal maar erg lekker Peruaans drankje. Toen moesten we op de foto en ik heb nog geen idee waarom of waarvoor dat moest haha! We zullen het wel zien. Maar goed daarna mochten we een plekje nemen aan een lange tafel, ondertussen stroomden de andere Peru-gangers binnen. Al snel bleek dat we een Peruaans menu zouden gaan krijgen. En tussen de gerechten door zouden er kleine activiteiten plaatsvinden. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat het eten allemaal was, maar ik vond het allemaal lekker!!!
Na het voorgerecht was het tijd voor de eerste activiteit. We hadden allemaal een wit shirt aan moeten doen. En waarvoor? Nou we moesten gaan dansen!!! Eerst hadden we een paar filmpjes gekeken over een typische Peruaanse dans. Maar het was niet zomaar even uitproberen, nee er kwam een echte danslerares! Om te beginnen wilde ze het wel even voordoen, maar daarvoor had ze natuurlijk een partner nodig, dus vroeg ze aan de groep of er iemand was die haar wilde 'assisteren'. Dus ja, zoals altijd wilde niemand, nou ja niemand... Ik natuurlijk wel! Haha! Het was wat ongemakkelijk, maar kei grappig om te doen. Ik stond te dansen met een Peruaanse danslerares! LOL! Daarna gingen we met heel de groep oefenen, wat ook weer best grappig was! Ik vond het ook leuk dat er gewoon een meid was die met mij durfde te dansen. Erg grappig om te doen. Na de 'groepsles', dachten we eigenlijk dat het afgelopen was. Maar er kwam nog een eind dans. Ter afsluiting wilde de lerares het voor de laatste keer voordoen... En daarbij had ze natuurlijk een partner nodig... ra ra wie dat was... ja ja dat was ikke! Ik vond het gewoon best grappig om te doen. Zelfs deze kans komt niet vaak terug, dus pakken wat je pakken kan haha.
Na het hoofdgerecht kwam er ook nog een race tussen onze begeleiders. Er kwam een caviarace, jammer genoeg kwam er niet veel beweging in de lieve beestjes, maar was erg grappig om te zien hoe de begeleiders de cavia's probeerden te lokken!
Na het lekkere toetje bleven nog een paar mensen wat hangen, maar toen was de dag toch echt voorbij, jammer genoeg!!!

Toen meteen de volgende dag kon ik weer door met Peru. Nu niet zo'n lange dag, maar toch wel wat belangrijks. Ik moest namelijk mijn eerste hoofdstuk van mijn profielwerkstuk inleveren. Dit had ik dus snel gedaan en nu is het afwachten op feedback.

Dan dinsdag. Weer een lange dag voor Peru! Na school kregen we drie colleges over Peru te horen (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). Erg interessant! Daarna ging ik voor het eerst testjes uitvoeren voor mijn profielwerkstuk, dat was wel even spannend vond ik! Maar gelukkig verliep alles goed! Daarna kregen we... PIZZA!!!! Was erg lekker! Ondertussen kwamen oud Peru-gangers bij ons zitten. We konden vragen stellen aan hun om advies te krijgen of om gewoon het verlangen te vergroten. Nou dat is allebei bij mij wel gelukt! Vragen stellen heb ik zeker gedaan en het verlangen vergroten... ik weet niet of ik nog meer kan verlangen! Ik heb zooooooooo veel zin!!!!!
Als afsluiting van de middag/avond was er nog een toelichtingsavond. De laatste voordat we vertrekken. Er waren nog wat extra dingen te bespreken. Die heel de reis alleen nog maar leuker maken. Zo ga ik (/mijn gezin) een speciaal dekentje kopen voor thuis al decoratie. En daarnaast is het echt niet normaal hoe veel zin iedereen heeft. Iedereen is enthousiast en is er klaar voor! Kom maar op!!!

Nog een laatste dingetje... Mijn zusje kwam naar me toe met wat geld. Blijkbaar had een meisje uit haar klas al een tijd geleden geld voor mij gespaard, maar was het vergeten aan mij te geven. Dus ik kreeg het nu nog. Zo lief!!!!

Dat was het voor deze week. Het was veel, maar allemaal erg leuk!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naastenbest

Voorbereiding Peru-project

Details komen nog

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Dag 16 & 17

30 Juni 2015

Dag 14 & 15

25 Juni 2015

Dag 12 & 13

13 Juni 2015

Dag 10 & 11 en klaar met "Joep"

07 Juni 2015

Dag 8 & 9
Rick

Hallo, Ik ben Rick Wassenaar en mag mee doen aan het Peru-project van onze school. In april 2015 ga ik naar Peru om geld aan goede doelen te geven en ons, als jeugd, in aanraking te laten komen met armoede en andere culturen. Ik moet mijn eigen reis vergoeden en het geld voor de goede doelen binnen halen. Hiervoor moet ik dus 1,5 jaar veel geld verdienen. Ik wil u graag meenemen in heel dit proces via deze blog.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 24205

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 01 April 2015

Voorbereiding Peru-project

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: